Vybrali sme 10 najčastejších otázok, ktoré nám kladiete cez sociálne siete, e-mailom alebo osobne v predajnom mieste Agátov. Prečítajte si všetky dôležité informácie o Agátoch pekne na jednom mieste. Na vaše otázky odpovedá Peter Murín, Senior Development Manager projektu Agáty.
Pýtate sa: 10 najčastejších otázok a 10 najlepších odpovedí
Projektu AGÁTY sa venujem už vyše päť rokov. Počas tvorby konceptu a ďalších príprav investičného zámeru som mal možnosť dokonale sa oboznámiť s lokalitou Dúbravky v nadväznosti na širšie vzťahy a pripravované investície v okolí. Idei bývania v AGÁTOCH v prírode na okraji lesa s mestskou vybavenosťou na dosah som od začiatku veril a postupom času sa ukazuje, že kúpa nehnuteľnosti v tomto projekte bude skvelá voľba.
Peter Murín
Senior Development Manager
Tešíme sa, že sa o bývanie v Agátoch zaujímate. Na všetky otázky sa snažíme odpovedať čo najpresnejšie, no niekedy to vzhľadom na fázu, v ktorej sa projekt nachádza, ešte nie je možné. Všetko, čo už teraz vieme naisto, vám však s radosťou povieme. Poďme na vašich TOP 10 najčastejších otázok:
#1 Ako bude riešená doprava v okolí Agátov? Čo plánujete?
PM: Celá zóna okolo Agátov je rozvojové územie. V najbližších rokoch ju čakajú veľké zmeny. Napríklad vodičmi neobľúbený úsek od križovatky Technické Sklo po svetelnú križovatku na ceste 505 pri Hornbachu s neslávne známym podjazdom by sa mal zmeniť na jednosmerný. Najradikálnejšou zmenou bude predĺženie Saratovskej ulice až do Borov. Tým sa výrazne odľahčí intenzita dopravy na Agátovej ulici, kde staviame Agáty. Okrem toho, v zóne pribudne infraštruktúra vrátane električky aj zastávky MHD.
Ďalšou dobrou správou je, že v blízkosti Agátov plánuje mesto aj predĺženie električkovej trate z Dúbravky do Borov a Devínskej Novej Vsi. S predĺžením električky súvisí aj výstavba terminálu integrovanej osobnej prepravy (TIOP) Bory, ktorá má prebehnúť už v najbližších rokoch. Terminál umožní využívať železničnú dopravu v priamom napojení na automobilovú dopravu, mestské a prímestské linky, električku, cyklochodníky a pešie ťahy.
#2 Kúsok od Agátov je železnica. Nebude tam hluk?
PM: Je pravda, že železničná trať je blízko. Avšak s tým sme počítali už pri projektovaní Agátov. Budovy sú preto „otočené k železnici chrbtom“ a pozerajú sa opačným smerom – do lesa. Na strane ulice nemajú okná žiadne obytné ani nočné miestnosti bytov a apartmánov. Samotná budova funguje ako protihluková bariéra, takže vo vnútri komplexu je hluk minimalizovaný, aby sa vzduchom mohli niesť zvuky lesa.
#3 Ako ovplyvní výstavba Agátov okolitú prírodu, les a chránené územie?
PM: Pri výstavbe projektu vychádzame z platného územného plánu, ktorý jasne hovorí, kde sa môže stavať a čo sa tam môže stavať. Priľahlý les je súčasťou chráneného územia, do ktorého nebudeme nijako zasahovať. Nie preto, že nemôžeme, ale my nechceme. Okolitú prírodu, les a chránené územie zachováme v top kondícii, pretože sú pre budúcich obyvateľov obrovskou pridanou hodnotou. Agáty sú od začiatku navrhované tak, aby čo najviac splynuli s prostredím a aby sa zachovala výnimočnosť susediaceho lesa.
#4 Keď dokončíte Agáty, ako sa bude ďalej rozvíjať daná lokalita?
PM: Agáty sú súčasťou dynamicky sa rozvíjajúcej časti Bratislavy, kde v horizonte pár rokov pribudne nová trasa električky, veľká nemocnica alebo TIOP. Viac informácií nájdete v tomto článku.
#5 Kedy začnete stavať a kedy budú Agáty hotové?
PM: Výstavbu Agátov plánujeme začať v 3. štvrťroku 2021. Dokončenie projektu je naplánované na tretí kvartál 2024.
#6 Neubudne v danej lokalite kvôli Agátom zeleň?
PM: Zásadných a hodnotných zelených celkov sa pri výstavbe ani nedotkneme. Tie, ktoré budú musieť z technických dôvodov ustúpiť, nahradíme pri výstavbe rozsiahlymi zelenými plochami v rámci Agátov. Susedný les, samozrejme, zostane nedotknutý. Lúka, na ktorej vznikajú Agáty, sa v konečnom dôsledku pretransformuje na využiteľnejšiu zeleň.
#7 Ako to bude po dokončení s dostupnosťou z Agátov do centra autom?
PM: Ako spomíname vyššie, toto územie patrí medzi rozvojové. Zmeny, ktoré oblasť Agátov čakajú v najbližších rokoch by mali uľahčiť prístup do centra Bratislavy autom aj počas dopravnej špičky. Radikálne zlepšenie však nie je otázkou lokálnych zmien. Doprava sa musí riešiť komplexne v celej Bratislave a okolí. Pretože zápchy nevznikajú tam, kde ich vidíme, ale tam, kde hromadne vodiči nasadajú do áut a vezú sa sami. Tam, kde neexistuje k autu alternatíva v podobe kvalitnej MHD. Preto budú Agáty dopravne napojené aj na iné spôsoby prepravy ľudí. Budeme mať vlastnú zastávku MHD, dostupnú električku a, samozrejme, cyklotrasy.
Dobrou správou je, že v blízkosti Agátov plánuje mesto aj predĺženie električkovej trate z Dúbravky do Borov a Devínskej Novej Vsi. S predĺžením električky súvisí aj výstavba terminálu integrovanej osobnej prepravy (TIOP) Bory/Lamačská brána, ktorá má prebehnúť už v najbližších rokoch. Terminál umožní využívať železničnú dopravu v priamom napojení na automobilovú dopravu, mestské a prímestské linky, električku, cyklochodníky a pešie ťahy.
#8 Hrozí počas výstavby zhoršenie dopravnej situácie pre vodičov na Agátovej ulici?
PM: Hovorí sa, že keď sa rúbe les, lietajú triesky. My les v žiadnom prípade nejdeme rúbať, ale triesky dočasne môžu lietať. Úpravy na Agátovej ulici však budeme robiť s cieľom zlepšiť jej kvalitu, zmodernizovať a rozšíriť infraštruktúru. Vrátane novej zastávky MHD. Prosíme o strpenie, robíme to pre #pokojmesta.
#9 Kde bude najbližšia zastávka MHD? Plánujete aj cyklochodníky?
PM: Dobrá otázka. Najbližšia zastávka MHD bude najbližšie, ako je to len možné. Priamo na Agátovej ulici pod oknami projektu. Cyklochodníky smerom do Dúbravky plánujeme, ale nebudeme sa tým nijako vystatovať, pretože si myslíme, že dnes je to už štandard.
#10 Koľko obyvateľov budú mať samotné Agáty? Je občianska vybavenosť v okolí na nich pripravená?
PM: Agáty sú projektované pre 600 obyvateľov, ktorí si budú môcť naplno vychutnávať otvorené priestranstvá, komunitnú vybavenosť a najmä dokonalý pokoj mesta. Ak však budú potrebovať ísť mimo Agátov, v okolí je už teraz všetko, čo k životu potrebujú. Rozsiahla nákupná zóna je takpovediac cez ulicu, pribudne nemocnica, vzdelávacie a voľnočasové inštitúcie poskytuje Dúbravka. O možnostiach relaxu a športu v prírode sa pri projekte, ktorý susedí s chráneným územím snáď ani nemusíme baviť. Veríme však, že celá zóna postupne ožíva a budú pribúdať ďalšie a ďalšie možnosti pre všetkých obyvateľov, nielen pre našich „Agáťanov“.
Ak máte aj po prečítaní nášho blogu ďalšie otázky, pokojne sa nám ozvite. A ak rozmýšľate nad svojim kúskom pokoja v meste, pozrite si našu ponuku bývania.